فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران: در مورد انسداد مرزی با افغانستان برای ما تعیین تکلیف نکنند

خبرونه
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران گفته است که در زمینه انسداد مرزی با افغانستان «دیگران نمی‌توانند برای ما تعیین تکلیف کنند».

او تاکید کرده است: «می‌خواهیم در مرزهایمان انسداد انجام دهیم و مبادرت به این کار هم داریم چرا که در تمام کشورها متداول است که با اختیار و طرح و برنامه خود انسداد مرز ایجاد می‌کنند.»

او ظاهرا به نظر سخنگوی حکومت طالبان واکنش نشان داده است که پیشتر گفته بود طرح انسداد مرزی باید با «توافق دو کشور» انجام شود.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان، در واکنش به طرح انسداد نوار مرزی بین ایران و افغانستان به طلوع‌نیوز کابل گفته بود: «زمانی که امنیت نبود جنگ بود اشغال بود، اگر همچون کاری می‌شد یک توجیه می‌داشت حالا نیاز به این اقدامات دیده نمی‌شود.»

خبرگزاری ایرنا گزارش داده است که روز شنبه امیرکیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، گفت که مسدود کردن نوار مرزی ایران و افغانستان از «مهم‌ترین طرح‌های ملی» در این کشور به شمار می‌رود. این طرح مرزی در شمال شرق کشور در چهار عملیات عمرانی انجام می‌شود و تاکنون فنس‌کشی‌های آن انجام شده است که سپس بسترسازی و جاده‌سازی آن آغاز خواهد شد.