معاون سیاسی سرمنشی سازمان ملل در سفربه پنجشیر؛ جامعه جهانی طرفدار جنگ نیست و هیچ جناح سیاسی را به جنگ علیه امارت اسلامی حمایت نمی‌کند

خبرونه
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

مارکوس پوتزل معاون سیاسی سرمنشین سازمان ملل در سفرش به پنجشیر گفته است که با روی کارآمدن دوباره امارت اسلامی امنیت در سراسر افغانستان تامین، کشت، قاچاق وترافیک موادمخدر کاهش یافته است.
الحاج حافظ محمد آغا حکیم والی پنجشیر در دیدار با معاون سیاسی سرمنشین سازمان ملل متحد گفت که امنیت پنجشیر نسبت با ۳۳ ولایت افغانستان بکلی تامین است و نیز وضعیت حقوق بشر در این ولایت به مراتب بهتر است.
معاون سیاسی سرمنشین سازمان ملل متحد امروز به پنجشیر سفر کرده و با والی این ولایت دیدار و گفت‌‌وگو کرده‌ است.
والی پنجشیر در این ملاقات گفت که جای مسرت است پنجشیری که طی دو سال بنابر تبلیغات سوء جریان های مغرض، از سوی نهاد ها و دونر های خارجی فراموش شده‌بود امروز ما شاهد حضور معاون سرمنشین سازمان ملل به این ولایت هستیم و ایشان میخواهد از نزدیک وضعیت پنجشیر را از ابعاد مختلف‌اش بررسی کند.
او در این ملاقات پیرامون وضعیت امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به معاون سیاسی سرمنشین سازمان ملل متحد به تفصیل معلومات داد.
رهبری ولایت گفت که امید دونر ها و نهادهای خیر خارجی به پنجشیر توجه جدی کنند و در قسمت فراهم کردن کمک های بشری تلاش نمایند و ما گلایه داریم که آنقدر موسسات خارجی به پنجشیر توجه ندارد و این ولایت را به نحوی فراموش کردند.
او اذعان کرد که احسان الله متعال امنیت در پنجشیر به تناسب سایر ولایت های افغانستان بشکل عام‌وتام آن تامین است و باشندگان این ولایت از نظام شأن راضی اند و ما از مردم راضی هستیم.
حافظ حکیم خاطر نشان کرد که با تبلیغاتی که از جانب رسانه های نفاق افگن میشد گویا در پنجشیر امنیت نیست اما امروز شما خود از نزدیک می‌بینید که در این ولایت فضای آسایش و آرامش وجود دارد و همه اقوام در پنجشیر بگونه برادرانه زندگی می‌کنند هیچ کدام تبعیض وجود ندارد.
والی پنجشیر در این ملاقات پنجشیر را از لحاظ درآمد اقتصادی نسبت به ولایت های دیگر کشور پرچالش خواند تصریح کرد که این ولایت سیستم پیشرفته زراعتی، صنعتی و تجارت ندارد.
او گفت که امارت اسلامی افغانستان با راه‌کارهای خوبی که برای رشد اقتصاد ولایت های افغانستان دارد روند استخراج معادن را در پنجشیر آغاز کرد که در حال حاضر هشت هزار کارگر محلی در این ولایت مصروف کار است و سه هزار جوان دیگر را در ادارات محلی امارتی این ولایت به کار گماشته است.
او خاطر نشان کرد که امیرالمومنین شیخ مولوی هبة الله حفظه الله نسبت به سایر ولایت های کشور به مردم پنجشیر شفقت و ترحم دارد و در همه امورات به باشندگان این ولایت استثنا قایل است.
حافظ حکیم به معاون سیاسی سازمان ملل متحد خطاب کرد که شما وقتی می‌خواهید وضعیت پنجشیر را بررسی کنید از اشخاص مغرض و دشمن های ما که بدخواه نظام اسلامی هستند نپرسید بل از مردم ساکن این ولایت جویا شوید.
والی پنجشیر گفت که امروز امارت اسلامی افغانستان در ۳۴ ولایت کشور حکمروایی دارد و همه اتباع کشور از نظام اسلامی راضی هستند و کسانی که در ۲۰ خون ملت را مکیدن و جیب های شأن را پر کردند و به میلیارد ها دالر را به تاراج بردند بخود خانه و زندگی در کشور های خارجی ترتیب کردند ولی برای دوباره تسلط شأن بالای مردم فقیر افغانستان در خارج از کشور دست به دسایس گوناگون می‌زنند دیگر اجازه داده نخواهد شد.
والی پنجشیر در این ملاقات از معاون سیاسی سرمنشی سازمان ملل خواست تا با این بررسی های خویش از وضعیت افغانستان بخصوص پنجشیر تصویر حقیقی را بازتاب دهند.
او خاطر نشان کرد که امارت اسلامی به رعایت حقوق بشر در چارچوب شریعت اسلامی، متعهد است و در راستای گسترش علم و دانش در کشور متعهد است و در عین حال با جهان نیز خواهان تعامل مثبت می‌باشد.
والی پنجشیر در این ملاقات وضعیت اقتصادی مردم را مشکل خوانده از معاون سیاسی سرمنشین سازمان ملل متحد خواست تا در قسمت فراهم سازی کمک های بشری به این ولایت توجه خاص کرده و اولویت دهند.
مارکوس پوتزل معاون سیاسی سازمان ملل متحد ، هدف از سفر ش را به پنجشیر بررسی وضعیت این ولایت در سطوح مختلف بیان کرده افزود که ما با این سفر های خویش به سایر نقاط افغانستان می‌خواهیم یک تصویر واقعی به جهان ارائه کنیم و زمینه آن را فراهم کنیم تا کشور های جهان از وضعیت خوب این کشور آگاه شوند و سفارتخانه خویش را در افغانستان گشایش دهند.
او بیان کرد که دفتر یونما منحیث پل ارتباطی میان جامعه جهانی و نظام امارت اسلامی افغانستان عمل می کند و زمینه تعامل مثبت از این بیشتر رامساعد می کند.
وی وضعیت امنیتی، حقوق و بسا موارد دیگر را در افغانستان خوب خواند واذعان کرد که ما همواره بدون کدام ممانعت از زندانیان در زندان دیدار می‌کنیم و به آنان زمینه آموزش و کمک های بشری فراهم میکنم و امارت اسلامی افغانستان با ما در این راستا همکار است.
وباید گفت که معاون سیاسی سرمنشین سازمان ملل متحد در کنار تأمین امنیت سراسری در افغانستان از کاهش موادمخدر ستایش کرده است.