بدون هيچگونه احترام

زیرمتون
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ارسالي: محترم عصمت رسا

"نامه سرگشادهء ميرا الحسين عنواني جورج دبليو بوش"


05/08 / 2006
رئيس جمهور بوش!
با توجه به حوادث لبنان، به مشکل ميتوان شک نمود که عليه شما ادعای صورت نگيرد. زيرا شما از نظر ما، شکي را در مورد باقي نگذاشته ايد . ما اکنون به مانند بسياري افراد ديگر يقين داريم که سياست خارجي شما در رابطه به اسرائيل آميخته با پيش داوري بوده و حتي آنرا کتمان هم ننموده ايد. اگر خوب کنجکاوي شود اين سوال طرح ميگردد: آيا سياست مذکور دراتل ابيب طرح ريزي نشده است؟
آقاي بوش، اين تصميم شما است تا از اسرائيل حمايت نمائيد ، مگر تصميم ما، تمام جهان عرب و اسلام در پشتيباني از لبنان قرار دارد. شما تاکيد مي نمائيد که اسرائيل حق دفاع از خود را دارد. به عقيده من دفاع از خود يک حق عام بوده که منحصر به اسرائيل بوده نمي تواند.
قرار يک گرافيک ارائه شده ، جنايات اسرائيل در برابر مردم بيگناه لبنان ، با "اولين قتل عام در قانا،بسنده نگرديده و عطش اسرائيل را به خون، نتوانسته فرو بشاند. در قانا 57 تن افراد ملکي غير مسلح بي دفاع از جمله 37 طفل در اثر حمله هوائي اسرائيل کشته شدند. آقاي بوش ، احتمالا که اين رقم براي شما هيچ اهميتي نداشته باشد، اين رقم کشته شدگان بي نام و نشان، لبناني ها مي باشند، اما رقم مذکور براي 200 مليون عرب در شرق ميانه داراي اهميت است.
من از شيخ سعيد بن سلطان النيان، رئيس جمهور متوفي ما، نقل قول مي نمايم .موصوف در سال 1973 گفته بود که " نفت اعراب قيمت تر از خون اعراب نيست." مگر حالا چنان معلوم ميگردد که نفت عراق قيمت تر از خون امريکائي ها است.من ازين نتيجه گيري خوشنود ام . درين جا تبعيض در برابر گروه خاصي از انسان ها وجود ندارد. هريک ميتواند بخاطر تامين منافع ايالات متحده امريکا قرباني احتمالي باشد، حتي اگر به قيمت قربان شدن تمام يک کشورهم تمام شود.
نه آقاي بوش، ما قرباني شدن ساير لبناني هاي ملکي را نه قبول کرده ميتوانيم و نه اجازه آنرا مي دهيم. يک آتش بس ميتوانست که در دو هفته قبل عملي گردد. آيا ضرور بود که 37 طفل گشته شوند، تا اينکه شما در مورد فرا رسيدن زمان آتش بس تصميم بگيريد ؟ آقاي بوش به چه تعداد ديگر بايد کشته شوند تا اينکه شما در مورد قطع ارسال سلاح هاي کشنده به اسرائيل تصميم بگيريد ؟ احتما لا ما بايد قرباني هاي ديگري بدهيم تا زمانيکه سخاوتمندي شما در برابر اسرائيل بطور دوامدار کاهش يابد.
ما داراي يک رويا براي شرقميانه جديد مي باشيم. نه به مانند شرقميانه جديد که شما راجع به آن دردفتر رسمي تان فکر نموده ايد. اين شرقميانهء ديگري است که انسان ها در آرزوي آن اند. شرقميانهء بدون خشونت و بدون سلاح هاي توليد شده ايالات متحده امريکا که خشونت را تشديد ميبخشد. اين يک روياي است که مردم شرقميانه در خيال آن بوده و مي توانند آنرا تحقق ببخشند.
در عربي ضرب المثل است " آنها مي کشند وبه تدفين کشته شدگان مي روند." اجازه دهيد تا برداشت ام را درين رابطه به شما بيان نمايم. آقاي بوش: راکت هاي رهبري شده ارسالي شما وارد تل ابيب ميگردد. اين راکتها، دقيق بر قصبات لبنان فرود مي آيند. صد ها تن را مي کشند و هزاران تن ديگر را آواره مي سازند ( ما آشکارا اولين هدف "دقيق" را در قانا مشاهده نموديم. )
شما توانستيد در عين زمان " غم شريکانه" مواد امدادي را به بيروت ارسال کنيد. شما اين مواد را براي هزاران انسان که شديدا از کمک هاي وافر و غير اخلاقي نظامي شما با اسرائيل آسيب ديدند. فرستاده ايد. لطفا درفش هاي ايالات متحده امريکا را نيز يکجا با مواد کمکي به بيروت بفرستيد ، زيرا مردم قبلا درفش هاي کشور شما را به آتش کشيده اند.
آقاي بوش، لبنان مي تواند مجددا اعمار گردد ، مگر کشته شدگان را نمي توان دوباره زنده ساخت. باور به شما و باور به حکومت شما از مدت ها است که از بين رفته که به مانند زندگي انسان هاي بيگناه کشته شده ، ديگرباز نمي گردد. مردم مسايل فوق را فراموش نمي کنند. آنها از توصل به عمل متقابل خود داري نخواهند کرد، به مانند شما که بعد از 11 سپتمبر تصميم به وارد نمودن ضربه متقابل گرفتيد. عمل تلافي جويانه، ارزشي است که شما موفقانه آنرا تقويت بخشيديد و شما آنرا همواره در عمل تطبيق نموديد.
من نا وقت به دنيا آمدم و نديدم که امپراتوري جهاني برتانيا چطور درهم شکست ، اما دقيق سر وقت است تا ديد که چطور امپراتوري جهاني امريکا از هم مي پاشد. آقاي بوش، تاريخ بدون شک شما را بياد خواهد آورد که اين پروسه را تسريع نموده ايد.
بدون هيچگونه احترام
ميرا الحسين
خانم ميرا الحسين يک ژورنالست است که در امارات متحده عربي زندگي مي نمايد
منبع:
www.freace.de