نامه سر ګشاده به محترم احمدی نژاد رﺋـــیس جمهور جمهوری اسلامی ایران

زیرمتون
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

دکتور صلاح الیدن «سعیدی»



بسم الله الرحمن الرحیم





جلالتماب محترم احمدی نژاد رﺋیس جمهور دولت اسلامی ایران سلامهای خویش را به شما و تمام ملت ایران تقدیم میداریم.
آنچه در جهان حد اقل در چهار دهه اخیر و خاصتا در دوره حاکمیت جورج بوش پسر - ګذشت و جهان شاهد چه صحنه ای دلخراش بود و هست همه میدانیم. ماشاهد تخلفات صریح حقوق بشر و تمام اصول و موازین قبول شده جهانی در سالهای اخیر در جهان بودیم و هستیم و کسی توان نداشت آنرا متوقف سازد. به جرم و جنایت افتخار میشد و میشود و مفاهیم دیموکراسی و حقوق بشر کاملا بی محتوی جلوه میکنند.
مردم جهان و امید واری های مردم صلح دولت و خیر اندیش جهان با انتخاب رﺋیس جمهوری جدید امریکا یعنی محترم باراک اوباما یکبار دیګر باز ګشت. امید های جدید به مردم خیر اندیش وصلح دوست جهان پیداشد. تغییرات محسوس و یک نیک نګری خاص به آینده دیده میشود و شواهد آن محسوس است.
برماست حین اظهارات و موضع ګیری های خویش واقعیت نګر بوده و پروسه نیک که آغاز شده را مساعدت خیر نما ﺋیم. به امکانات خود و دیګران باید توجه کرد و نه ګذاشت شمع امید مردم جهان باز هم خاموش شود. باید دست به دست هم داد و برای خیرو صلح جهانی، صلح و تفاهم نیک کار مشترک و ممکن نمود. شما میدانید که مساله عذر خواهی آمریکا از ایران و یا دست کشیدن امریکا از حمایه اسرﺋیل درین مرحله و یا چنین کلمات، درخواست غیرعملی وبی موقع است. بلی فکر میکنیم خواسته های نهم بهمن کرمانشاه شما غیر عملی، تخریش کننده و غیر حکیمانه است.
اظهارات اخیر محترم باراک اوباما رﺋیس جمهور منتخب ایالات متحده امریکا و تغییرات معیین در اظهارات وزارت خارجه بریتانیا کبیر زمینه ای خوب برای یک آغاز جدید است.
بدینوسیله از شما برادرانه تقاضا می نمایم تا با اظهارات غیرعملی و غیر واقعی و افاده های خویش فضای چنین آغاز نیک را خدشه دار نه سازید. روابط امریکا و اسراﺋیل، امکانات رﺋیس جمهور باراک اوباما امکانات دولت اسراﺋیل، امکانات شما و جهان اسلام، امکانات عملی مردم عرب فلسطین و مردم اسراﺋیل و امکانات پالیسی میکران اسراﺋیلی، امکانات مردم افغانستان، امکانات لوبی های معیین در امریکا و جهان – این و دهها فکتور های دیګر حکم میکند که اظهار نظر ها و تقاضا های که به اتوریته مقابل صدمه وارد نموده و اراده نیک جواب لازم متقابل نه یابد و اظهارات که سبب خدشه دار شدن اتوریته و حیثیت جانب مقابل ګردد به این پروسه و شمع امید مردم صلح دوست و خیر اندیش جهان کمک نه خواهد کرد. شما میدانید که هستند نیرو های در جهان که جنګ و سخن تانک و زور را به نفع خود دانسته و جهان متشنج را به منفعت خود میبینند.
لذا بر شما وتمام آنهاﺋیکه مدعی و خواهان جهان صلح و تفاهم نیک و زندګی باهمی کلتور های مختلف در صلح اند نباید این فرصت تاریخی را از دست داده و زمینه ها و امکانات فعلی را حدر نمایند. نګــذارید با اظهارات و یا عدم فعالیت و اقدام متناسب نیک کمک کننده به این امید و پروسه نیک امکانات تاریخی مردم مستضعف جهان را به حدر ببرید. و ما علینا الی البلاغ المبین
دکتور صلاح الیدن «سعیدی» – مرکز کلتوری د حق د لار و مرکزمطالعات استراتـیـژیکی افغان –۲۹ر۰۱ر۲۰۰۹