احمــد غــوث زلــمی :

زیرمتون
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

بهار نــو ، سال نـو و نوروز آزادی برایت نیک و مبارک بـاد

نوشته : انجنیرعبدالقادر مسعود

از آن روز منحوس که خبر دستگیری دوست دیرینه و پر تلاشم احمدغوث زلمی  ، ژورنالیست با سابقه  و نیک سیرت  کشور را شنیدم  آرامی از چشمم سفر کرد

و همه وقت در باره آن می اندیشیدم که چگونه بتوانم مسوولیتی وجدانی  در برابر وی و همه آنهایکه قربانی دسیسه و توطیه های ناجوانمردانه بنیاد گرا ها شده اند را انجام دهم.

سکوت در برابر روشنفکران ، چیزفهمان و دگر اندیشان کشور را که ارتجاع بخاطر بدنام سازی آنها از هیچ نیرنگی و دسیسه ای فروگذار نیست ، جفا به حق انسان ، دانش وآزادی  خوانده  سر مشورت و رایزنی با یاران نزدیک و همدل را ماه ها قبل گشودم.

دوستان مرا در این راه تشویق و وعده همکاری و یاری بیدریغ را به من دادند. با هم به این تصمیم رسیدیم تا بخاطر رهایی غوث زلمی از زندان، کمپاین سراسری و ملی را تدارک  و از همه آنهایکه به دانش و فرهنگ ارزش قایل اند وبه  نقش روشنفکران در تعالی و سرفرازی کشور اگاه اند  دعوت کنیم تا با این اقدام همراه و همگام شوند.

در قدم نخست نامه ای عنوانی حامد کرزی تهیه نمودیم و آنرا با چند دوستی  در میان گذاشتیم.نامه چنان که بود با از جانبداری دوستان برخوردار شد. نامه را به نشر رسانیدیم  به جمع آوری امضا و حمایت از این کمپاین پرداختیم .

 

این کمپاین در کوتاه ترین فرصت توانست پشتیبانی و حمایت بی مانند هموطنان را به خود جلب نماید . در جریان یکی دوسه هفته ای هزاران هموطن ما  از سراسر جهان به صدای ما پاسخ مثبت داده و خود را با خواست انسانی برای رهایی احمد غوث زلمی شریک ساختند.

آتش شوق رهایی دوست دیرین احمد غوث زلمی  در وجودم زبانه میکشید ، در تفاهم و مشورت با دوستان  ،زلمی زندانی و خانواده اش بخش اول کمپاین را به پایان رسانیده و بخاطر تسلیمی این درخواست به آقای کرزی آماده گی های لازم را گرفتیم.

 

تقاضانامه با لیست جمع شده امضا ها توسط خانواده موصوف با حضور چند وکیل شورا و شخصیت های فرهنگی و روحانی وطن تسلیم ریس جمهور شده و وی در اولین دیدار وعده کرد تا در تصمیم قبلی بخاطر به زندانی افگندن احمد غوث زلمی تجدید نظر و پس از مشورت  با اطرافیان زمینه رهایی وی را فراهم میسازد.

 

بی صبرانه انتظار روزی را میکشیدم که خبر رهایی وی از زندان را منحیث دوست نزدیک  او بشنوم.با خودش و خانواده اش روز ها مصروف تیلفون ومشورت بودم . من وی را به صبر و تحمل و غوث زلمی مرا به تحمل و باور به پیروزی   دعوت میکرد.

روز اول سال است و نوروز بانگ پیروزی برسردی ، بی باوری ، زمستان و یخبندی را به صدا درآورده بود .

سر صبح برایم محترم ذبیح الله امانیار تیلفون کردومژده رهایی غوث زلمی را داد بعدا من با عجله به غوث زلمی در زندان زنگ زدم . گوشی را نبرداشت و جوابم نداد. مایوس شدم که مبادا دشمنان باز بر سر راهش سنګ اندازی نموده باشند.

نزدیک بود که به پیروزی حق بر باطل و نوروز بر تاریکی و زمستان شک پیدا کنم . در حالی که هواسم سخت پراگنده و اندیشه های گونه گونی  بر من مستولی میشد برادر غوث زلمی  محمود جان را پیدا کردم .صدایش سخت امید بخش بود و از خوشی در لباس نمی گنجید. ندانستم که بخاطر نوروز و سال نو اینقدر خوش است و یا اینکه غوث از زندان رها شده است .بدون انتظارازاو پرسیدم که احمد غوث زلمی کجاست و چه میکند ؟

برایم نوروز را مبارک باد گفت و سپاس خود را از بارگاه ایزدی و یاری دوستان و جانبداری هموطنان بیان نموده

گفت :

غوث همین یک ساعت قبل از زندان رها شد. هر وقت به خانه آمد برایت تیلیفون میکنم.

 

این بود پیام خوش نوروزی امسال من و آن همه دوستان روشن ضمیر و نیک اندیش که ضدیت خود را با توطیه سازمان یافته در برابر احمد غوث زلمی  ابراز داشتند .

 

احمد غوث زلمی از زندان رها شد !

 

خواستم تا این خبرخوش را به گوش شما عزیزان رسانیده و شما را در این خوشی شریک بسازم.

جا دارد تا از همه آنهایکه  بدون چشم داشت ستایشی

در راه اندازی این کمپاین بزرگ سهم گرفته  از سوی خود و از نام خانواده غوث زلمی اظهار سپاس و قدر نمایم. به یقین در روز های بعدی در مورد رهایی غوث زلمی و تلاش دوستان از طریق رسانه های جمعی گذارشات مفصلی را خواهید شنید.

 

دوست عزیزغوث زلمی  !

رهایی از قفس و رسیدن به هوای بهار و آزادی مبارکت باد.

بهار نو ، سال نو و نوروز آزادی را برایت نیک و شاد میخواهم .