احدزاده مسؤل افغانها نباید دیگربازی فیل گونه رابخورند ویا باربکشند،زیراحال چوچۀ اشترایشان بزرگ شده است ! ازسابق حکایت است که به دام درآوردن فیل ازجنگل وآرام نمودن وتحت فرمان آوردن آن بدو همکار سرخ پوش وسبز پوش که یک هدف وبرنامه رادنبال میمنودند طوری بودکه درمسیرراه فیل
یک چاهی نه چندان عمیق بلکه به اندازۀ که اززانوهای فیل قدری عمیق ترمیبودحفر میکردند . وخس پوشکی درست میکردند .وچون فیل با هرقوتی که دارد ولی نمیتواند خیز بزند وبالاشدن فیل ازحفرۀ ایکه نتواند زانویش را قاد کند نمیتواندازآن مشکل بدرآید . به این منظور دوهمکاراین هدف رادنبال میکردند ومنتظر میماندند تا فیل بیآیدودرآن گیرماند .وبعد چندین روزفیل بیچاره گذاشته میشد تابه تلاش بی ثمرخود ادامه دهد وماندگی ،تشنگی وگرسنگی فیل رامحتاج به آب وسبزه و بفکرناجی ئی می انداخت .زمانی میرسید تا آن دوفرد دارای یک هدف به نقش وتمثیل شان آغاز نمایند . سبزپوش مهربان باداشتن بستنی سبزۀ تازۀ درزیربغل و داشتن سطل آب ونمایش خدمت والفت به نزدیک فیل محتاج روان میشد ، وسرخ پوش با چهره وتمثیل عکس آن یعنی مخالت از همنوائی به فیل این صحنه ودرامه راتکرار میکردند.یعنی این صحنۀ مخالفت مرد سرخ پوش باسبزپوش باید چندین روز ادامه پیدامیکردتافیل این دومرد رنگینه پوش را درست به ذهن میسپارید وتاحدی احساس الفت ونفرت درمقابل این دومرد درذهن فیل جاگزین میشد تا روزیکه درنزدیک فیل صید شده درحفره که این همه صحنه هارادیده وسبز پوش رادوست وسرخ پوش رابه حیث دشمن بدماغش جا داده هر هنگامیکه هرگا بستنی سبزه درگیرودار تمثیلی به اختیارفیل قرارگیرد وفیل باوجود گرسنگی چندین روزه ازشدت غضب بستنی یا گیدۀ سبزه را با قوت شدید با خرطوم خودبه طرف سرخ پوش بزند . آن وقت صحنۀ تمثیل آن دوهمکار طوری به پایان میرسید که سبز پوش ظاهرآمهربان بالای سرخ پوش غالب وانمود شده و سرخ پوش را از صحنه کنارزده وساعتی بعد با سطل آب وسبزۀتازه وتیشۀ بمنظور کندن کمی ازکنار حفره تا فیل بتواند زانویش را قاد کند وخودش از چاه یا حفره با رهنمائی سبز پوش که توانسته خودرا مهربان جلوه دهد و از این به بعد صاحب آن باشد بیرون آورده شود و درمقابل نوالۀ ئی که برای فیل میدهد آقا یش باشد . وهرگاه سرخ پوش بخواهد بالای فیل حکم داشته باشد نیزصرف لباس عوض کند و هرچه بخواهد انجام دهد. صحنۀ تمثیل جهان تماشا کردنیست زانکه این پرده آخر بالا شد نیست کمسیون صلح وآزادی برای افغانستان داستان بالائی رایک انتباهی درمقایسه به ویژه گی هائی شریف انسانی وتحفۀ بهاری به دوستان وطن تقدیم نموده و یک باردیگرازهمه افغانهای دلسوزبااحساس وجوانان هدفمند تقاضا مینماید تابااستفاده ازامکانات شایسته و معقول( رسانه ها ئی رادیوئی ،تصویری اجتماعات ،کنفرانسها ،برنامه ها ،فیس بوک وغیره وسایل اطلاع جمعی)درمسیروحدت ،آزادی ، صلح وبررسی خردمندانۀ اوضاع وطن بااستفاده ازنتایج وخیزشهای اجتماعی جهان سهم خویشراعملآایفا نمایند .دراین راه (کمسیون صلح وآزادی برای افغانستان) راکه اجمالآاهداف ذیل رادنبال میکند یارویاورخودبدانند هر افغان بااحساس ودلسوزیکه از آتش جنگ تحمیلی وبحران کشورمحبوب شان رنج میبرند ودرراه نجات و حل بحران کشورشان فکر میکنند صرف نظر ازهر نوع طرزدیدوسلیقه های سیاسی شان همین که در مطالب ذیل توافق داشته باشند درحرکت صلح وآزادی شامل وعامل دانسته میشوند. 1ـ کشوررااشغال دانسته و بااعتمادبه نفس اعادۀ صلح وآزادی راحق ملی خود بداند . 2ـ راه حل بحران کشورراگفتگوو مفاهمۀ شفاف ومستقیم بداند. 3ـ مقاومت را منحصربه یک قوم وگروه ندانسته بلکه برخا سته از خواسته های بر حق مردم بداند. 4ـ تشکیل نظام را ازطریق ارادۀ ملت یعنی برخاسته از عقیده وجهان بینی مردم افغانستان بداند. 5ـ از گذشته وآیندۀ خود ،خودرا به مقابل ملت جوابگو بداند . 6ـ ازفیصله ها وقطعنامه های جلسات کمسیون صلح وآزادی برای افغانستان پشتبانی نماید. والسلام ... احدزاده مسؤل ( کمسیون صلح وآزادی برای افغانستان ) 28.03.2011