درخواست انجمن حقوقدانان افغان در اروپا

حقوقي
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

نامه انجمن حقوقدانان افغان دراروپا که به سازمان ملل متحد، سازمان جهانی حقوق بشر، اتحادیه اروپائی، مراجع پارلمانی و احزاب سیاسی کشور های اروپائی و نهاد های حمایت حقوق بشر و

حمایت پناهنده گان ارسال گردیده است

قضات و څارنوالان افغانستان ماج تهدید بزرگ جنایتکاران و تروریستان

انجمن حقوق‌دانان افغان در اروپا بحیث یک نهاد مستقل اجتماعی - مسلکی بدین وسیله به تعقیب مراجعات قبلی، یکبار دیگر مراتب تشویش جدی خویش را بخاطر بالا گرفتن تهدیدهای امنیتی برعلیه قضات و څارنوالان و سایر کارکنان ادارات حراست حقوق تا سرحد قتل‌های هدفمند آنها و اعضای خانواده‌های آنان، از جانب گروپ‌های طالبان و جنایت کاران حرفوی، قاچاق‌چیان مواد مخدر، تروریستان القاعده و داعش و عاملین فسادهای بزرگ در دولت سابق، ابراز می‌نماید.

بخاطر تامین امنیت فزیکی این حقوق‌دانان و اعضای خانواده‌های شان و دفاع از حق حیات و زنده‌گی آنان، انجمن از کمیساری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجران (UNHCR) سازمان جهانی حقوق بشر، اتحادیه اروپا و تمام کشورهای پناهنده‌پذیر تقاضا می‌نماید تا در پذیرش این افراد تحصیل کرده، با تجربه و مسلکی و مدافع حق و عدالت در افغانستان که عملاً زندگی آنها و اعضای خانواده‌های آن تحت تهدید جدی قرار دارد، حق پناهنده‌گی و انتقال مصئون آنها و خانواده های شان به کشور های پناه دهنده اقدام عاجل نموده و در تأمین هرچه سریعتر حق انسانی آنها، در مطابقت با محتوای کنوانسیون سال ۱۹۵۱ ملل متحد، کنوانسیون اروپائی سال ۱۹۵۳ پیرامون حمایت و احترام به حقوق بشری، قوانین بشردوستانه دولت‌ها اقدام عاجل اتخاذ فرمایند تا از قربانی شدن بیشتر آسیب‌پذیرترین گروه متخصصین مسلکی حقوق که وظایف و مکلفیت‌های قانونی خویشرا انجام داده اند، جلوگیری گردد .

افغانستان بعد از سقوط دولت و تسلط سیطره طالبان در خلای بزرگ حقوقی و قانون قرار دارد . طالبان بعد از سیطره بر ساحات تحت حاکمیت دولت قبلی بخصوص شهر کابل و شهرهای بزرگ همه زندانیان شامل جنایت کاران و قاتلین حرفوی، تروریستان داعش و القاعده، مجرمین وابسته به مافیای زنجیری تولید و قاچاق موادمخدر، متجاوزین جنسی بر زنان و اطفال را از زندان رها ساختند. این جنایت کاران می‌دانند که با اقامه دعوی از جانب کدام څارنوال و حکم محکمه توسط کدام قاضی محکوم به حبس طویل و یا محکوم به اعدام شده اند. اینان همه در جستجوی این قاضیان و څارنوالان اند تا آنها را ردیابی، اختطاف و به قتل برسانند.

انجمن حقوق‌دانان افغان در اروپا علاوه به گزارشات تازه و اخیر رسمی که در منابع رسانه‌ئی وسیعاً منتشر و سازمان حقوق بشر ملل متحد آنها را تائيد نموده است، به اسناد و شواهد و نام‌های قاضیان و څارنوالان دست یافته است که در روزهای اخیر از منازل شان اختطاف و سپس وحشیانه به قتل رسانیده شده اند.

قرار معلوم تعداد زیاد سارنوالان و قضات فعلن در مخفی گاه ها بسر میبرند و روز ها و شب های پر از وحشت وخوف را میگذرانند.

انجمن حقوق‌دانان افغان در اروپا که یک نهاد مسلکی و مدافع حقوق مشروع افغانان از جمله حقوقدانان داخل کشور می‌باشد، با ارسال این نامه خواست برحق، انسانی و صدای این کتگوری آسیب پذیر و تحت فشار و تهدیدهای فزیکی خلاف حقوق انسانی آنها را با جامعه بین‌المللی، مقامات دولتی، احزاب و فراکسیون‌های پارلمانی آنها و نهادهای حامی حقوق بشر و پناهنده‌گان شریک ساخته در انتظار اقدامات عاجل و ضروری آنها می‌باشد. به انتظار عطف توجه جدی در زمینه.

 

شورای رهبری انجمن حقوق‌دانان افغان در اروپا

میر عبدالواحد سادات رییس انجمن