وروستي مطالب

شهید

دوشنبه, 05 قوس 1397 18:56

عزیزی غزنوی

شهید لغت عربی و صیغۀ مبالغه از ریشهٔ «شَهَدَ» و اسم مصدر «شهادَه» به‌معنای شاهد و حاضر بودن و گواهی دادن است، صیغهٔ مبالغه بر این دلالت دارد که عملِ گواه بودن از آن فرد زیاد صادر می‌شود.
و فارسی آن اینهاست:
(= بیننده، ناظر)  
سَپشاک، سپشیر (سَپش از سنسکریت: سْپَش= دیدن + «اک، یر»)
پِرِکساک، پرکسیر (پِرِکس از سنسکریت: پْرِکس= دیدن + «اک، یر»)

امام

دوشنبه, 05 قوس 1397 18:50

امام کلمه  عربی و به معنای پیشوا و رهبر آمده است . پیشوا به معنای پیشرو میباشد  . امام میتواند شخصی عادل باشد وهکذا  میتواند شخصی غیر عادل وگمره باشد .طوریکه قرآن عظیم الشان هر دو مفهوم را در آیات متبرکه  بیان نموده است:
ادامه در ضمیمه

په التحياتو کې د شهادت د ګوتې پورته کولو مکمل تحقيق

جمعه, 02 قوس 1397 20:53

دهر څه نه لمړ ی باید دووایم چی په قعده کې د ښی لاس د شهادت کوته پورته کول دآنحضرت صلی الله علیه وسلم سنت دی

په هغه حدیث کی چی دعن ابن عمر نه روایت دی راغلی دی چی :« أن النبي صلى الله عليه وسلم، كان إذا جلس في الصلاة، وضع يديه على ركبتيه. ورفع إصبعه اليمنى التي تلي الإبهام، فدعا بها.» (580 المسلم)

وضعیت چشم در نماز

دوشنبه, 21 عقرب 1397 20:56

وضعیت  چشم در نماز

نماز یعنى اینکه بنی ادم در برابر خالق می ایستد ، و اظهار بندگى خویش را  اعلام میدارد ، و دست نیاز رابه سوى او دراز مینماید .شخصیکه به نماز مى‌ایستد باید محضر الله  را درك كند و بداند در برابر چه مقامى ایستاده است و در نتیجه، وظیفه بندگى را با نهایت خضوع و خشوع به جاى آورد

ادامه په ضمیمه کې

خشوع د لمانځه روح دی :

چهارشنبه, 16 عقرب 1397 16:03

لوی او با عظمت پروردگار فرمایی : « قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ 1 الَّذِينَ هُمْ فِي صَلاَتِهِمْ خَاشِعُونَ » (هغه کسان چه په لمانځه کې خشوع کوي هغوی ته دکاميابی زيری

 ورکړشوي دي . )

اوهمدارنګه هغه کسان کامياب دي چه په خپل لمانځه بندی حفاظت کوي  يعنی تل پنځه وخته لمونځ کوي په خپل وخت کې سره له ټولوحقوقو.)لکه چی فرمایی : «وَالَّذِينَ هُمْ عَلَى صَلَوَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ »داسې نه چه کله په دنياوی کارونو کې  مشغول شي لمونځ ناوخته کړي .

دریا درملنه په عبادت کی

سه‌شنبه, 08 عقرب 1397 20:46


دکم عبادت په کولو کی چی ریا او ځان ښودنه ځای ولری هغهعبادت  دالله تعالی  په دربار کی دقبول وړ نه دی. مسلمان بايد په هر نيک کار کي له ريا  څخه ډډه کوونکی وي.
رسول الله صلي الله عليه وسلم فرمایی : « إنَّ أَخْوَفَ مَا أَخَافُ عَلَيْكُمْ الشِّرْكَ الْأَصْغَرَ قَالُوا وَمَا الشِّرْكُ الْأَصْغَرُ قَالَ : الرِّيَاءُ . » (رواه احمد) ( يعني زه په تاسو باندي له کوچني شرک نه ډیر ویریږم، هغوی ورته وویل: یارسول الله

په لمانځه کې په لوړ غږ د امین ویل

جمعه, 04 عقرب 1397 17:18


ګرانو لوستونکو !
دهر څه نه لمړی ددی خبری کول ضروری ګڼم چی د «
آمين بالجهر »( په زوره آمين ) او«آمین ویل په خفیه »دواړه د جناب نبي کريم صلی الله عليه وسلم نه ثابت شوی دي لکه چی په احادیثو کی راغلی : 
«عن سلمه بن کهیل عن حجر بن عنبس عن وائل - رضی الله عنه - قال : کان رسول الله (صلی الله علیه وسلم) اذا قال : ولا الضالین قال: آمین، ورفع بها صوته. وفی لفظ : ومدبها صوته. فی روایه فجهر بآمین. وفی روایه: فسمعناها »

دسترې حکم په لمانځه کی :

سه‌شنبه, 01 عقرب 1397 20:17

ستره هر هغه حائل ته ویل کیږي چې لمونځ کونکی یې خپلي مخي ته دروې ددي لپاره چې څوک یې دلمانځه مخي ته تېرنه شي .
ست
ره دامام اومنفرد دواړو لپاره بخصوص په هغه ځاینوکښی  چې هلته دلمانځه مخي ته دخلګو دتېریدلو امکان وي مستحب ده .اوکه چیری په مسجدیابل کوم داسي ځای لمونځ اداء کوي چې دلمانځه مخي ته دچادتېریدلو وېره نه وي نو بیا دسترې هیڅ ضرورت نشته ، اودامام ستره دټولو مقتدیانولپاره کافي ده .