اورپا كی د افغانانو د جرگی دوهم نریوال كنفرانس ته :

ټولنیز
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

تر تولو نه د مخه د جرگی د اجرائیه هیات بلینلیك نه مننه   او د دی كنفرانس دیره بریا مو  ته آرزو كوو . 

جای مباهات است كه افغانان متعهد به منافع و مصالح علیای افغانستان در داخل و خارج كشور، مدافع داعیه بر حق كشور شان میباشند و در همین راستا كار و زحمات دوستان عزیز ما در جرگه افغانان اروپا سزاوار تحسین است . 

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا از حسن مناسبات با جرگه افغانان  استقبال و خواهان توسعه بیشترهمكاریها در راستای اهداف مشترك میباشد


كنفرانس تحت عنوان : " پاكستان مركز بنیادگرایی و تروریسم ، عامل بی ثباتی افغانستان "  تدویر یافته است . 

امیدواریم دوستان عالیقدر با ما همنوا باشند كه این عنوان برای توضیح نقش مخرب پاكستان كافی نمی باشد .  پاكستان  بمثابه مركز تولید ذهنیت تكفیری  و تربیه تروریستان ، یكی از عوامل عمده بی ثباتی افغانستان ، منطقه و جهان میباشد و دولت انكشور حامی آنان محسوب میگردد . 

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا افتخار دارد كه از بدو تأسیس به نقش پاكستان بحیث مركز تروریسم بین المللی ، تولید ذهنیت تكفیری و حمایت دولت انكشور از تروریستان و استفاده از تروریسم بمثابه افزار تحقق اهداف سیاست خارجی ، هشدار جدی داده و بویژه بعد از كشته شدن اوسامه ، ملا منصور و مرگ مشكوك ملا محمد عمر ، دلایل قوی ، مستدل و مستند حقوقی را به جهانیان ارائه و متون انگلیسی انرا بمراجع ذیربط بین المللی و سازمان م م  تقدیم داشته است .

با افتخار میتوان از بذل توجه و استناد به این اسناد انجمن در سطوح ملی و بین المللی  بخاطر الزام حقوقی علیه دولت پاكستان ، به دوستان عزیز ، یادهانی نمود . 

( انجمن مجموع این اسناد را در یك كتاب جداگانه منتشر نموده است كه لینك ان تقدیم علاقمندان میگردد )

 http://www.hoqooq.eu/pakteror/mobile/index.html

البته اكنون كه دیگر طشت رسوایی پاكستان از بام افتیده و این حقایق از كفر ابلیس معروفتر تا جاهیكه خالق این " كشور  غیر طبیعی " ، انگلستان نیز بدان اعتراف و بزرگترین حامی بین المللی آن ، ایالات متحده امریكا نیز از شراكت با مركز شرارت به فغان رسیده و تا جائیكه رئیس جمهور ترامپ در اولین تویتر سالجاری تداوم پرداخت پول را حماقت خواند ، ارائه دلایل بیشترخرما بردن به بغداد باشد .

اظهر من الشمس است كه تراژیدی خونبار افغانستان معلول و محصول مداخله خارجی است و درین راستا  دسایس پاكستان بر ضد نخستین جمهوریت و  آغاز جنگ اعلام نا شده انكشور در سال  ( ١٩٧٥ م ) و تا امروز و طی این چهل و سه سال یكی از عوامل اساسی تداوم آتش و خون در سرزمین افغانان میباشد و باعث گردیده تا  حقوق مردم و كشور ما  پامال و منجمله از سه حق اساسی محروم ساخته شوند : 

- حق حیات و زندگی 

- حق اعمال حاكمیت ملی 

- حق گذار بشاهراه صلح و ترقی 

 

از دید انجمن حقوقدانان ضرور است تا كنفرانس امروز به ارتباط پاكستان بحیث یك ركن شرارت بین المللی به موارد اتی مكث نماید : 

- پاكستان هم " عضو " سازمان ملل متحد است و هم ناقض منشور آن سازمان بوده و مغایر مصوبات و فیصله های ان عمل مینماید و تعهدات حقوقی خود را ایفا نمینماید . 

پاكستان درین هفده سال اخیر هم با جامعه بین المللی ، گویا ،  " أنشااله "  مینماید و هم در تمام این سازمان ناتو و امریكا را پشت نخود سیاه سرگردان ساخته است و با دسایس الحیل و نیرنگ به تقویت تكفیریان شریر و صدور تروریسم مبادرت میورزد . 

-  در حالیكه پاكستان به لانه تروریستان بین المللی مبدل گردیده و ناقض موافقت نامه ( N . P . T )  مراكز سلاح اتومی انكشور و " بمب إسلامی " ان ، یكی از منابع خطرناك تهدید جهانی میباشد . 

- دیگر به إثبات رسیده است كه پاكستان مركز تولید فكر و ذهنیت تكفیری و تربیه و تجهیز تروریستان شریر بین المللی میباشد ، بدینرو : 

باید بر اساس أصول قبول شده حقوق بین المللی ، اصل   ( UN Sancations )  مطابق فصل هفتم منشور ملل متحد و بر اساس اصل ( تهدید صلح ، نقض صلح و عمل تجاوز ) دولت پاكستان بمثابه حامی تروریسم مطابق به اصل ( Legal settlement Sancation) مورد تعزیرات شدید بین المللی قرارگیرد . 

- مقابله واقعی با مركز شرارت بین المللی ( پاكستان ) مستلزم ان است تا مهره های درشت حامی در دولت و مدارس  ( جنرال ها  ، مسؤولان استخبارات و مولاناهای ) انكشور در فهرست سیاه جامعه جهانی و سازمان ملل متحد قرارگیرد . 

- جنگ اعلام نا شده پاكستان و صدور تروریستان در  بیشتر از چهل سال اخیر عواقب هولناك و زیانبار انسانی ، مادی و معنوی را بر افغانستان بوجود أورده است . 

افغانستان قربانی تروریست پروری پاكستان میباشد و انچه را تروریستان طالب و داعش انجام میدهند ، در مطابقت با تمام معیار های حقوقی ، موازین قبول شده حیات مدنی ، مرگ انسانیت و مطابق معیار های بین المللی از كنفرانس لا هه ( ١٩٠٧ م ) ، تا اساسنامه نورنبرگ، دیوان جزائی بین المللی ، دادگاه لندن و كنوانسیون های چهار گانه ژینو ( ١٩٤٨ م ) شامل : 

- جنایات جنگی 

- جنایات ضد بشری 

- جنایات علیه بشریت 

میگردد و باید بر عاملان ، سازمان عامل و دولت حامی  ، الزام  در مراجع و محاكم بین المللی وارد گردد . 

  • پاكستان غاصب حقوق اقوام و مردمان میباشد و در طول تاریخ موجودیت ان صدای ازادی و حق تعین سرنوشت خلقهای پشتون و بلوچ را خفه ساخته است . 
  • وقت ان رسیده است تا مدافع صدای صادقانه ازادی و حق تعین سرنوشت انان باشیم . 

مقابله عملی با پاكستان بدون عوامل آتی ملی و بین المللی یك سراب خواهد بود : 

  • بیداری عمومی و اتحاد تمام مردمان و اقوام بخاطر دفاع از داعیه برحق  ملی. 
  • هرگونه برخورد قومی با تجاوز پاكستان و طرح شعار ها و موارد غیر ضروری و عملی ریختن اب به آسیاب دشمن است . بسیار ضرور است تا عوامل نفوذی پاکستان در مجموع سیستم سیاسی و جامعه شناسائی ، افشاٌ و به پنجه قانون سپرده.
  • دولت مقتدر ملی كه بتواند رسالت بسیج همگانی ملی را عهده دار گردیده و خواست واقعی وطندوستان افغان را در شكل دهی منشور ملی مقابله با پاكستان عملی نماید . 
  • جامعه بین المللی ، سازمان ناتو از آبیاری ریشه تروریسم در پاكستان و شاخ بری به قیمت خون افغانان 


  -   اجتناب امریكا و انگلیس كه اكنون معترف بحقایق شده اند از سیاست های كجدار و مریز و در غیر ان باید به این حقیقت تلخ نیز اعتراف كرد كه پاكستان شكست تاریخی انان را در قلب اسیا رقم خواهد زد . ( كافی است فقط همین ده ماه بعد از اعلام ستراتیژی اقای ترامپ را بدقت ارزیابی نماییم تا به كنه حقایق پی ببریم ) 

جامعه جهانی در قبال تراژیدی خونبار افغانستان مسوولیت اخلاقی دارد و ادای این دین با استغاثه  چند ورق اعلامیه و اعلام ستراتیژی کافی نیست ، خوب است همیشه از یاد نبریم كه : 

تراژیدی خونبار افغانستان و زخم خونین ما محصول و معلول مداخله و تجاوز خارجی است و افغانستان قربانی تروریست پروری میباشد كه مركز و حامی ان پاكستان میباشد . 

 

با حرمت

 

هیات اجرائیه انجمن

میر عبدالواحد سادات رئیس انجمن