وروستي مطالب

ځمکه څرنګه له کوچنيو آسماني ډبرو يا استرويد څخه وژغورو؟

دوشنبه, 13 سنبله 1396 17:43

انسانان تر اوسه پر ځمکه د سترو آسماني ډبرو له ګوزارونو خوندي پاتي دي. له هغه وخت راهيسې چې انسانانو په فضا کې لومړي ګامونه کښيښودل، ساينس پوهان د ځمکې د ساتنې له پاره لاس په کار شول.

د تیرې جمعې په شپه د «فلورينس» په نوم يو کوچنې آسماني ډبره يا استرويد د ځمکې څخه د کابو اووه مليونه کيلومترو په واټن کې تير شو. د «NASA» په حواله «فلورينس» کابو يوه پيړۍ تر مخه ځمکۍ ته د ډيرې رانژدې شوې سيارچې څخه ستر وو

دو سیاره دیگر قابل سکونت کشف شد

پنجشنبه, 19 اسد 1396 16:42

به گزارش اسپوتنیک ، به نقل از Sky News دانشمندان بریتانیایی از دانشگاه هرتفوردشایر در فاصله نه چندان دور از زمین دو سیاره دیگر را کشف نمودند که میتواند در آن زندگی وجود داشته باشد.
دانشمندان میگویند، دو جسم آسمانی به دور سیاره Tau Ceti در حرکت است که در فاصله 12 سال نوری از زمین موقیعت دارد. محققین این سیاره ها را بنام " سوپر زمین — زمین فوق العاده " نیز مینامند.
به گفته مدیر تحقیقاتی —فوبو فن، گروهی از دانشمندان گرمای این سیاره ها را اندازه گیری نمودند و روشن شد که درجه حرارت در آنجا نه بسیار سرد و نه هم خیلی داغ است. بنابر این نظریه میتواند در آنجا آب که برای زندگی بسیار لازم است

په امریکا کې د انسان په جنينو کي د بدلون هڅي

چهارشنبه, 18 اسد 1396 20:50

په امریکا متحدو ایالاتو کې ساینسپوهان په لومړي وار توانیدلي چې د انسان په جنينو کې بدلون راولي. دغه بريا به له ارثي ناروغیو پرته د نویو زیږدونکو ماشومانو په برخه کې یو بحث رامنځ ته کړي.

د رویو مجلې چې د ماساچوست یا MIT په څیړنیزي مؤسسې پورې تړلې، لومړۍ د دې موضوع په اړه رپوټ خپور کړ. دغه آزموینه یو علمي اقدام دی. تر اوسه پوري ساینسپوهانو دغه اجازه نه درلوده چې انساني جنین تر څو ورځو زيات وخت  وروزي او دا اجازه يې هم نه لرله چې دغه جنین بیرته د ميندو رحم ته داخل کړي

«گذشته» چیست و آیا میتواند حذف و محو شود؟!

دوشنبه, 25 ثور 1396 20:47

محمد عالم افتخار

(پرسش و پاسخ)

در پیوند به «گذشته» گرایی و سلف گرایی و بنیاد گرایی و فجایع برخاسته از جریان های اکستریمیستی؛ دوستی پرسیده است که زمان گذشته، حال، آینده؛ کدام یک شامل مقوله «بُعد چهارم» میشود؟
پدیده ها در همان آنی که موجودیت دارند؛ دارای طول و عرض و ارتفاع و تایم میباشند؛ در کائینات هم «فضا ـ زمان» جز در همین آنِ موجودیت؛ قابل درک نیست؛ بنابر این از اینکه «گذشته» اوقات سپری شده و برنگشتنی و «آینده» نامعلوم و ناموجود میباشد؛ آیا از نظر علمی؛ بُعد چهارم؛ تنها «حال» نیست؟

نور به د موبایل نمبر لپاره سېمکارت نه؛ بلکې سافټ وییر کارول کېږي

دوشنبه, 04 ثور 1396 19:28

زاهـدالله ځـلانـد
په ۲۰۱۶ زېږیز کال کې به د موبایلونو د سېمکارتونو د شتون ۲۵ کاله پوره شي. د سېمکارت سلور جوبلي (Silver Jubilee) یا ۲۵ مه کلیزه به ونمانځل شي؛ خـو د (Golden Jubilee) یا ۵۰ مې کلیزې د نمانځنې کوم څرک به یې ونه لیدل شي.